כיסה צלבי קרס, נתבע ע"י העירייה ונקנס ב – 1000 אירו

    ישראל פריי No Comments on כיסה צלבי קרס, נתבע ע"י העירייה ונקנס ב – 1000 אירו
    11:30
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on פינוי האוכלוסייה מרפיח; חמאס מאיים להפסיק את המשא ומתן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראלף בנדר, מורה בבית ספר יסודי בעיירה הקטנה לימבורג האסה, כיסה צלבי קרס שרוססו על יד בית הספר בו הוא מלמד. להפתעתו, הוא נתבע על ידי הרשות המקומית, וחויב לשלם קנס של 1000 אירו.

    הכל החל בשנת 2013, אז הבחין ראלף בצלבי הקרס. כאזרח ממושמע, הוא פנה לרשויות המקומית, בבקשה להסיר את הסמלים הנאציים, אך כל פניותיו הושבו ריקם.

    לאחר שראה כי הרשויות אינן עושות את מלאכתן, רכש בנדר פחית צבע וצבע את הקירות ליד בית הספר על מנת למחוק את כתובות הגרפיטי הניאו-נאציות.

    אך אם לא די בחידלון של העירייה המקומית באי מחיקת החרפה, הגישה העירייה תביעה נגד בנדר בטענה ל"ונדליזם והשחתת רכוש ציבורי".

    שופטי בית המשפט שדנו לפני ימים ספורים בעתירה, האמינו למורה שפעל ממטרה טובה, אך טענו כי "בנדר יכול היה לכסות את כתובות הגרפיטי של צלבי הקרס בעזרת מדבקה, ולא בעזרת הצבע השחור בו הוא כיסה את הכתובות. בכך הוא גרם לעובדי העירייה לצבוע מחדש את הקיר לאחר מכן".

    בנדר טען לתקשורת המקומית כי מאז פסיקת בית המשפט, הוא זוכה לתמיכה רבה מהורים ומתושבים, אך גם להצקות ואיומים של ניאו נאצים. הוא אינו מתכוון לוותר, והודיע כי יגיש ערעור לערכאה גבוהה.

    "זו בדיחה. איך אפשר לחשוב שאני יכול להציב מדבקה על כתובת גרפיטי שאורכה ורוחבה עולים על עשרים סנטימטרים? אני פגוע עמוקות מהעובדה שבית המשפט הטיל עליי קנס, וכן מההתעלמות של העירייה המקומית מצלבי הקרס למרות ההתראות הרבות שהעברתי אליהם. צלבי הקרס היו לעד לקורבנות השואה, וזהו דבר שאף אחד אינו צריך לסבול. אני עומד מול ילדים בכל יום, ותפקידי הוא להעניק להם דוגמא חינוכית", אמר המורה.



    0 תגובות